Hari ni aku rasa kurang stabil. Still ok tapi gerakan untuk buat keje begitu perlahan. Ehe ... makin banyak masalah bila nak balik ni. Makin banyak kerenah manusia.

Entahlah ... di saat aku nak balik ni, macam-macam benda aku lihat. Di masa ini aku melihat kawan-kawanku kehilangan kawan sebab nak taat kat tuhan. Di masa ini aku lihat kawan-kawan mula ambil laluan sendiri. Di saat ini aku melihat orang yang aku kenal berpelukan seolah mereka sudah dihalalkan.

Entahlah ... walaupun seolah-olah tak boleh buat apa... sebenarnya aku boleh buat. Boleh buat sesuatu. Mungkin kesannya bukan sekarang. Mungkin aku tak dapat ubah mereka-mereka ini.

INgatlah ... mereka akan terbakar. Selepas kebakaran, akan tumbuh pokok-pokok hijau yang akan melahirkan sinar harapan ....

Comments

Popular posts from this blog

Germany