Alhamdulillah. Dapat bersahur. Aku susah sket dapat bersahur kat rumah. Selalu bila bangun, subuh dah masuk. Ehe .. hari ni diberi rezeki untuk bersahur.

Sebelum aku tidur semalam aku teringat kepada satu kata-kata :
" ... kita tak perlu berangan jauh.... Kerana aku belum tentu hidup sehingga hari itu . Kerana engkau pun belum tentu hidup sehingga hari itu. Tapi yang penting kita terus berusaha tingkatkan iman dan keje kita . Kerana kita buat segala ini bukan untuk diri kita .... tapi untuk matlamat kita ..."


Betul. Yang penting untuk matlamat yang sangat jauh .... ada yang sanggup mendahulukan sesuatu yang lebih besar daripada dirinya sendiri.... dan untuk itu, sama-sama buat keje dan berusaha!!!

Betul. Aku ada kawan sebegini. Dia selalu gaduh ngan aku. Kalau ikut diri ini barangkali kami susah nak berkawan. Tapi kami still kawan. Sejak mula kenal di KLIA. He's the only that feel what I felt when we see people around us. He's the one who cried when people laugh and enjoying. Dia yang still sama-sama denganku di jalan ini. Semoga dia dan teman hidup dia kekal istiqamah di jalan ini sehingga akhir hayat! Semoga kita semua dan teman kita istiqamah.

Aku rasa cukuplah entri pasal rumah. Setiap rumah ada kelebihannya .. ada kemeriahannya tersendiri.. bersyukur dengan apa yang diberikan. Pasti ada hikmahnya.

Comments

Popular posts from this blog

Germany