Thursday, May 31, 2007

Kemenangan itu pasti berlaku.

Yang beruntung ialah 'siapa' yang termasuk dalam senarai orang yang menjadi 'punca' atau 'penyumbang' kepadanya.

Kalau kita tak yakin, maka kita tak termasuk ...

Kalau kita malas, pun tak termasuk ...

Hanya mereka yang yakin dan bekerja sahaja yang akan termasuk ... ke dalam senarai itu.

Moga 'mereka' adalah kita dan keluarga serta sahabat kita ... Amiin.
Setiap kali aku melihat Husna, aku rasa sangat geram ..... sebab dia sangat COMEL!!

Segala puji bagi Allah yang mengurniakan aku anak yang sangat comel. Moga dia menjadi salah seorang yang mengubah dunia ini. Amiin.
The mind is a great gift from Him.It can change the world.It can change you!
Just now one of teenager from Kg bru SMSed me about when to have the
halaqah,as it was not done this wk due to other progrms.I was touched.
Ada seorang anak didik yang pernah berprogram bersamaku,pulang bercuti ke btu. Dia kini belajar di kch.Tetapi,perangainya berubah.Dia tak mahu berjumpa dgn aku walau sebentar.

Sedihnya.

Seorang yang dididik dan akhirnya berubah kepada asalnya.

Tapi,kehidupan akan berterusan.Kalau ini bukan rezeki dia,maka ia tak akan menjadi rezeki dia.Mungkin Dia memilih yang lain untuk tempat ini....

Friday, May 25, 2007

Semalam Husna dapat menirap! WAh!

Tak berpeluang aku melihatnya, hanya nenek Husna dan pak Lang Husna yang dapat tengok pertama kali dia menirap.

Waaah! Tak sabar nak jumpa dia!

Rindu betul kat Husna yang sangat comel!
(Alhamdulillah, dia sangat sangat comel!)
Fikirkan positif!

Apabila kita memikirkan negatif, seolah-olah kita meminta lebih banyak negatif ke atas kita. Contohnya, tatkala kita menghadapi satu masalah, kita mula merasa marah. Kemudian bermacam-macam benda negatif terlintas dalam fikiran kita. Lama-lama kita rasa makin marah dan tak teringat langsung untuk memohon supaya Dia mengeluarkan kita dari masalah itu.

Bila kita mula memikirkan yang positif, kita akan dapati benda-benda positif mula mendekati kita. Kita akan kurang marah. Malah, hari itu akan jadi lebih bersemangat! Tambahan pula, kita akan dapat bersabar dan memohon pertolongan-Nya!

Aku cuba berbuat sedemikian ... iaitu cuba selalu berfikir positif!

Thursday, May 10, 2007

Malam tadi tidur di masjid. Ini gara-gara miss solat jemaah di masjid tiga hari berturut-turut. Menurut sahabat aku ni, kita kena 'hukum' diri kita setiap kali gagal melakukan amalan yang kita selalu buat.

Mula-mula aku dan hosmet tidur di atas lantai dalam bilik. Gagal. Lepas tu tidur di ruang tamu beralaskan karpet. Gagal. Akhirnya tidur di masjid terus. Alhamdulillah, berjaya!

Tuesday, May 08, 2007

Dua hari lepas, GPRS Celcom down.Hari ni dah ok balik.Alhamdulillah.

Thursday, May 03, 2007

Semalam kereta aku tak boleh start.Aku lupa tutup lampu bila
tinggalkan kereta di airport.Dowi,kawanku cuba meminta bantuan.Nasib
baik ada orang iban yang bermurah hati membantu aku menghidupkan
kereta itu.Meseka meminjamkan bateri mereka untuk
men'jumpstart'.Alhamdulillah,keretaku dapat dihidupkan.