Tuesday, September 13, 2011

Semalam majlis farewell seorang staff kat projek ini. Dia kata ni dah kali ke 4 farewell yang dia lalui. Antara yang menarik yang dia kata:

"Dalam 4 syarikat multinational yang saya kerja, yang ini agak lain sebab birokrasi dia pelik. Yang lain agak konsisten dan lebih terbuka. Yang pernah kerja di luar tahu apa yang saya maksudkan"

Hmm ... Birokrasi? Mungkin sebab ia adalah GLC.

Lepas usai farewell, pengurus pun bersalam2 dengan semua dan bergurau:

"Haaa ... Lepas ni siapa pulak!"

Sunday, September 11, 2011

Hari ni pergi jamuan Hari Raya di Putra Heights, anjuran IKRAM SJ. Jamuan kali ini sangat besar berbanding dahulu. 400 orang dijangka datang.

Monday, September 05, 2011

Copied from someone. Apa pengajarannya di sini?

Situasi sebenar : Seorang nenek pegi kedai beli ubi, tiba-tiba dilanggar beca lalu mati di tempat kejadian.

Buletin Utama - "Nenek meninggal dunia, pemandu beca dicari."

Harian Metro - "Hangat! Nenek mati dengan ubi di tangan."

Utusan Malaysia - "Nenek mati dilanggar beca satu propaganda pembangkang?"

Harakah - "Kami tiada beca."

Malaysiakini - "Beca langgar lari bukti kerajaan makan rasuah."

Obefiend - "Nenek meleis mati. Aku suka vodka."

Twitter @NajibRazak - "Nenek sanggup mati kerana ubi, menunjukkan ubi 1Malaysia berkualiti dan digemari rakyat!"

Blog Melayu paranoid - "Keraguan sijil halal ubi mungkin punca nenek mati dilanggar beca."

Ibrahim Ali - "Sampai bila kita nak tengok nenek-nenek Melayu mati dilanggar beca akibat ubi orang Cina dan India? Melayu perlu bangun menentang!"

Pancaindera - "Kisah nenek dilanggar beca diabadikan dalam filem terbaru David Teo, Beca Gangster."

Mastika - "Misteri penarik beca: temubual eksklusif dengan hantu ubi."

Samy Vellu - "Beca tak bayar tol dicari."