Monday, October 30, 2006

Hmmm... letih juga hari ni.
hari ni pergi register haji utk aku dan isteri tersayang.Lama betul beratur.Dari 11 pagi sampai 3 petang.

hmmm...kena tunggu 5-6 tahun lagi,dan harapnya ada la duit yang cukup masa tu.

amiin.

Monday, October 23, 2006

This week my wife is 24 weeks pregnant already.Now her stomach is a bit round.Cute.

Yesterday we went to see baby products.My wife and I were excited.Those small clothes were very cute.

Thank you Allah for what you gave us.

Hmm ... today we will be going to Melacca, which is my wife's parents 'kampung'.This would be my first time celebrating Raya as a family man :)

Ah, there was also something interesting last night. The 'mohor besar',who always announce the date of Raya,was late announcing it.I don't know why, but it was making (at least) my family frustrated, not to mention the people at my neighbourhood. We have to wait almost 1 hour after isya' before we can start our terawih prayers. Ehe, it was the first time like this happened.

Well..

Selamat Hari Raya to all. Drive safely.
Esok hari raya...

Salam Aidilfitri buat teman-teman semua.

Aku memohon maaf atas segala silap dan salah.

Moga kita dapat bertemu dengan Ramadhan sekali lagi.

Moga kali ini kita lebih baik dari dahulu.

Sunday, October 15, 2006

Aiyaa... tagboard kat tepi buat hal pulak. Hmm.. server down ke?
Kali ini aku merasakan satu kelainan dalam menyambut Ramadhan.

Tahun ini ia lebih banyak diisi dengan kerja-kerja islam, sehinggakan hujung minggu pun penat mengembara ke miri untuk ini.

Setiap malam ada sahaja aktiviti, tidak lagi merehat-rehat diri seperti dahulu.

Alhamdulillah.

Semoga dapat bertemu lailatul qadr kali ini.

Friday, October 13, 2006


Sudah lama tidak menulis.

Ehe... hari ni balik ke KL sekejap. Esok ada ultrasound appointment. Tak
sabar nak lihat perkembangan baby.

Thursday, October 05, 2006

Why I must feel weak?

Get up my friend! It is not the end of it yet! You are still alive, thus you still have the chance!

You have been chosen to make history, not to be one of them! So, be strong!

The end of this will be better than its beginning, and it is normal to face hardships first before reaping its fruits!

So, be strong!
Tahun lepas... hujung minggu diisi dengan aktiviti di kampung yang jauh di dalam hutan.

Tahun ini .. hujung minggu diisi dengan jaulah ke utara dan bertemu dengan roh-roh baru dalam umat ini.

Alhamdulillah.
Selamat melalui bulan Ramadhan.

Dah 12 hari dah.

Aku sekadar 1.8 hari sahaja berpuasa bersama isteriku.

10.2 hari yang lain berpuasa berseorangan.

Sedih juga.

hanya Dia sahaja tahu apa di hati ini ...
Bila aku melihat orang di sekelilingku, aku merasakan bahawa mereka tidak merasa apa-apa yang berat di bahu mereka.

Mereka tidak perlu rasa risau akan tanggungan yang patut mereka tanggung.

Mereka tidak perlu rasa peduli akan kerosakan umat ini.

Mereka tidak perlu rasa risau kalau tidak berbuat apa untuk mengembalikan umat ini.

Mereka tidak perlu rasa bersalah kalau mereka berehat.

Sabarlah. Perjalanan masih jauh.