BErsemangatlah. RAsanya aku tak perlu risaukan benda-benda yang terlalu besar di hadapan. Tak sesuai dengan cara fikir aku yang simple. Aku kena settlekan apa yang terdekat. Dengan kapasiti apa yang termampu. HArapan pasti ada. Selagi kita tidak berputus asa dengan tuhan. Barangkali aku sendiri kena bersabar. Walaupun berkali-kali terpaksa memujuk diri.

INgat. Harapan pasti ada. Bertakwalah. Kerana Allah akan menunjukkan jalan keluar bagi orang bertakwa ...

Aku bermalam di Dennis street. Rumah yang paling lama orang Clayton tinggal. Dah 4 atau 5 generasi tinggal di rumah tu. Rumah tu buruk dah. Aku berjalan balik pagi ini. Teringat aku masa aku 1st year dulu. Sekarang aku dah 4th year. Dah besar dah aku. Apa perubahan yang aku dah buat? Apa perubahan yang aku dapati pada jiwa aku? Adakah semalam masih sama dengan hari ini?

Comments

Popular posts from this blog

Germany