Ehe ... lama lak tak tulis. Aku jumpa sahabat aku dua hari lepas. Kekadang bila jumpa kawan kita, jiwa kita direcharge. Banyak gak benda yang kami sembangkan. Dari isu kereta baru sehingga ke isu rumah muslim. Aii ...

Beberapa ketika dahulu aku ingat lagi. Hatiku kurang stabil.Rupanya aku susah nak terima akan kelemahan yang ada pada diriku.Sememangnya setiap orang ada kekuatan dan ada kelemahan.Kekadang bila kita melihat sahabat kita yang lebih hebat dari kita, kita terlupa akan kehebatan kita yang lain. Kita nampak seolah-olah kita lemah dan kurang dari sahabat kita.Bukankah nabi menyuruh kita melihat orang yang kurang dari kita agar kita mensyukuri apa yang ada pada kita?

Andai kita rasa kita kurang dari orang lain,barangkali ada orang yang kurang dari kita.Nikmat yang ada pada diri kita tak kita sedari melainkan setelah ia hilang dari tangan kita.Renungilah diri setiap hari.Gigit dan bakar perasaan ego dalam diri.Jadilah pokok padi yang baik,semakin berisi semakin tunduk merendahkan diri.

Hmm ... hari ini mendung.Hujan aje dua tiga hari ni.

Comments

Popular posts from this blog

Germany