Kyo ... nani o shimasu?

Otanjyoubi?
Ehe .. hari ini aku sebaya dengan kawan aku.Mengikut kelender masihi aku dah masuk 23 tahun.Dah tua la aku.Semalam ingat 24,silap kira.Aku baru naik 23 tahun.Dah 23 tahun hidup.Alhamdulillah.Cuma, banyak mana sumbangan yang aku telah buat selama itu? Apa yang telah aku buat kepada alam ini? kepada islam? kepada manusia?

The clock is ticking ...

Hari ni cuti sekolah.Cuti universiti juga.Hmm .. mesti ramai tengah relaks,merehatkan diri setelah berhempas pulas belajar.Kita dibiasakan dengan budaya seperti itu.Ibu bapa kita pun,kalau kita perhati,lepas kerja,akan berehat dan bersantai.Weekend mesti dihabiskan untuk berehat dan bersantai.Jadi orang muda seperti adik kita dan diri kita pun dibiasakan dengan macam tu.Masa lapang dihabiskan untuk berehat.Buku memang tak sentuh la.Tapi rasanya di samping merehatkan diri,kita juga buat benda yang seronok.Untuk mengisi masa lapang.

Kesian gak.Masa lapang diisi dengan hiburan.Masa sibut diisi dengan kerja.Hmm,jadi bila lak untuk diisi dengan bekalan?

Hmm ... demam bendera makin rancak kat mana-mana di negeri ni. Ehe.. seronok gak tengok bendera naik macam cendawan. Macam-macam warna. Macam-macam gaya. Peluang yang hanya ada lima tahun sekali. Pengalaman tu.

Pastu dua tiga hari asyik hujan. Hmm .. kilat lak sabung menyabung.Mungkin sebab panas sangat.Mungkin sebab panas sangat kot.

Comments

Popular posts from this blog

Germany