Hari ini akhirnya hujan dengan lebatnya! Sejuuuuknya bumi ini akhirnya. Aku mula mengembara kembali dua tiga hari ini.

Aku berjalan menemui seorang teman. Dia amat aku kagumi. Dia selalu bersusah-payah demi orang lain. Pada masa yang sama kekadang dia ada benda yang perlu dia buat dan perlu dia siapkan. Dia sentiasa mesra dengan orang dan orang jarang atau mungkin tak pernah lihat dia marah. Ehe ... dapat pengalaman baru bila pergi tidur di pejabat dia ... temankan dia buat kerja.

Aku takut aku iri kepada kawan-kawanku di Australia sana. Mereka pasti ada banyak pengalaman baru. Hmm ... tapi rupanya di sini pun banyak pengalaman. Pengalaman hidup sentiasa ada, cuma cara kita hidup menentukan banyak atau sedikit pengalaman itu. Jika kita hidup biasa, atau dalam putaran yang sama, maka tak banyak cerita dalam cerita hidup kita. Banyak juga kenangan yang diberikan walaupun di sini. Bersyukurlah kepadaNya ye!

Bila dah bekerja, mungkin banyak lagi pengalaman akan saya jumpa.

Comments

Popular posts from this blog

Germany