Kekadang kita dipandang remeh oleh orang lain.Mesti marah kan bila diperlakukan sebegitu.Inilah yang susah bagi aku untuk kawal.Aku mudah marah bila dipandang rendah.Maksud aku bila aku fikir orang itu memandang rendah kat aku.Mungkin tu salah orang tu sebab suka pandang rendah atau salah aku yang mudah sangat terasa.Mungkin juga aku memandang rendah kat orang lain tanpa aku sedari,maka Dia jadikan manusia itu memandang rendah kat aku.

Wahai diri,janganlah lagi memandang rendah kat sesiapa.Ingatlah,nikmat yang kau ada ni,semua bukan milik kau.Ia datang dari Dia.Ingatlah,kau itu siapa.Dia itu siapa.Kau adalah manusia.Dia adalah pemilik manusia.Bukankah segala-galanya datang dari Dia?

Hari ni panas lagi.Malaysia ni panas betul dua tiga hari ni.Musim panas ke?Atau manusianya sudah panas?

Comments

Popular posts from this blog

Germany