hmm.. hari ni aku temui beberapa benda menarik!

Petang tadi aku main-main dengan network settings komputer aku dan komputer rumah.Komputer aku tu yang aku bawa dari Aussie ;).Dua-dua pakai winXp.Sebelum ni komputer rumah boleh akses shared documents dalam komputer aku,tapi komputer aku takleh pulak.Macam-macam dah aku cuba sebelum ni.ICS menjadi,tapi file and printer sharing tak jadi.

Tadi akhirnya aku jumpa sebabnya tak jadi selama ini.Rupanya guest account komputer rumah tak aktif.Patutla setiap kali klik kat ikon komputer rumah,asyik mintak password je.

Tapi keadaan ini mungkin menyebabkan komputer rumah terdedah kepada dunia luar.Sebab? Akaun guest telah diaktifkan dan mungkin boleh diakses oleh orang yang mengetahui.Agaknya ini pepijat yang dikatakan suatu ketika dahulu?

Pastu kemas rumah sedikit.Terjumpa satu benda yang menyebabkan aku terfehlong sekejap.Fehlong ialah terkenang kisah lama(bahasa orang clayton).Aku terjumpa kereta mini 4WD Tamiya aku dulu.Ehe .. kereta Emperor aku yang hilang 7 tahun dahulu!Emperor ialah kereta milik Yankuro Hinomaru dalam siri anime jepun..Dash yankuro!

Teringat aku masa sekolah dulu.Aku main kereta ini bersama kawan aku.Hampir semua orang ada kereta ni.Ada yang miliki shooting star,burning sun dan proto-emperor.Walaupun kami kebudak-budakan,tapi kamilah remaja pertama dan terakhir yang ikut kelas mengaji dan menghafaz al-quran di masjid temerloh.Di situ jugalah yang menjadikan aku rasa seronok kepada al-quran.Di situ jugalah mulanya bibirku lancar membacakan ayat-ayat suci itu.Bila terkenangkan ini,terasa syukur dan terima kasih.Hari ini,aku lihat tak ramai yang fasih membaca ayat-ayat suci itu ....

Kereta emperor dah ditemui ... adakah aku boleh menemui kereta-kereta lain ... supaya kita dapat bersama meneruskan perjalanan ini?

Oh.Satu lagi.Tadi makan bubur asyura.Lama tak makan.Aku tak reti masak asyura.Aku suka yang masin.

Comments

Popular posts from this blog

Germany