Hari ini macam nak demam je. Mengantuk ada. Bersin pun ada. Dahla sini ada jerebu, walau tak setebal mana. Aku rasa udara stuffy sedikit. Tekak aku mula rasa sakit sekarang.

Tadi masa balik mengajar tuisyen, pergilah berjumpa seorang remaja. Dia suka ke CC, jadi aku cuba mendekatinya dengan memahami minatnya. Itu antara cara aku.

Cara aku lebih kepada merapatkan diri kepada orang. Cara ini sangat perlahan. Kekadang menjadi, kekadang tidak. Aku ingat kata pakcik Halim dulu :"Untuk dapatkan sesuatu, anda hendaklah menyerahkan sesuatu". Aku ingat masa aku senior ECSE dulu, selalu ke South east flat untuk berjumpa dengan nash, dengan niat supaya suatu masa nanti dia dapat hidayah dariNya. Aku tak betul2 dapat lihat hasilnya sehinggalah aku sudah bekerja. Alhamdulillah, tahun lalu aku dengar dia sudah rancak berprogram di sana.

Aku harap dia istiqamah. Kini masa untuk mencari orang lain pula.

Comments

Popular posts from this blog

Germany