Ok.. satu lagi,aku teringat seorang pak cik berbicara kepadaku...

"amacam keje?"
"susah la...baru saya tahu peritnya hidup bekerja..."
"Haaa! Tu baru bekerja! Belum berkahwin dan beranak dan berumah lagi!"

Kata2 itu menyebabkan aku terimbas kembali kata-kata seorang lagi pak cik.

"kamu semua saya tak percaya! Selagi kau belum bekerja,berkahwin,pencen pun saya belum boleh percaya!"

Kata2 itu diutarakan kepada sekumpulan remaja yang masih belajar atau baru habis belajar.Pelajar ini dari mereka yang bersemangat dan banyak membantu di jalan ini....

Sememangnya satu realiti yang ramai tak sedar.Alam pekerjaan.Alam rumahtangga....semuanya merupakan satu alam yang sangat berbeza.Satu alam yang sangat mencabar.Tak akan tahu cabarannya melainkan mereka yang berada di alam itu sendiri.....

Semoga mereka dan aku dan dia masih istiqamah sampai mati.....

Comments

Popular posts from this blog

Germany