buat mereka yang masih di sana...
bersedialah...takut-takut anda belum bersedia walaupun sudah bersedia...

buat mereka yang baru di sini...
bersabarlah...takut-takut sabar anda belum cukup sabar sebagaimana yang sepatutnya...

buat mereka yang dah lama di sini...
jangan lepaskan mereka yang baru di sini begitu sahaja...
dahulu adikmu dijaga...
kini adikmu dibiarkan...
akibatnya adikmu pergi ke mana...
akibatnya kamu pula akan ke mana...

Namun...buat aku yang disini...
aku harap aku tak nak lepaskan adik yang akan balik tak lama lagi...
semoga aku dan adik aku akan menjadi lebih kuat di sini...
kerana aku dan adik aku akan mengubah dunia ini ... walaupun hanya seinci
dan ... aku perlukan ramai adik-adik ... kerana adik lebih kuat dari orang tua...
kerana adik memiliki potensi yang besar untuk ubah dunia!

Adik-adik...abang ada kat sini...
Doakan abang-abang yang tertidur bangkit...
Doakan abang-abang yang masih jaga ... dapat jaga adik-adik bila sampai masanya nanti...

Teruskan usaha ya adikku!
Doakan agar Allah dapat jaga hati kita sampai ke akhir hayat kita...

Comments

Popular posts from this blog

Germany