Wah. Semalam pertama kali aku lihat orang yang berbahagia. Ehe. Aku tersenyum je bila terfikir kat keadaan orang tu. Ayah aku pun senyum bila aku cerita pasal orang ni. Hehe ... dia ialah sahabat aku yang dah naik tangga ke-2!

Aku? Bila sampai masa .. terjadilah ia.

Semalam aku sembang ngan kawan gak. Terdengar cerita pasal orang yang bekerja di jalan ini. Kasihan pada sesetengah orang yang buat keje ni. : Kerja mengajak orang kepada islam dan menjadi muslim yang dinamik dan bergerak! Mereka harap kepada bertambahnya bilangan orang, bukan kepada bertambahnya usaha pada diri sendiri . Hakikatnya .. dalam keje cam ni, tuhan tak tanya berapa ramai yang kita dah sedarkan, tapi banyak dan susah mana usaha kita ... sebab ... ramai atau tidak, Dia yang tentukan!

Comments

Popular posts from this blog

Germany