Hari ni ada catatan menarik untuk diri aku.

Hari ni aku sembang perkara menarik ngan mak. Sambil hantar mak ke sekolah, aku tanya mak berkenaan belanja seorang anak ke sekolah. Mak kata dalam RM600 setahun (atau satu semester .. tak ingat) untuk seorang anak sekolah rendah. Kalau menengah mungkin kurang sedikit,mungkin lebih .. bergantung kepada belanja harian anak tu kat sekolah. Oh, memang banyak mak dan ayah belanja untuk kita. Begitu juga kot kita kepada anak2 kita nanti. Banyak pengorbanan mereka di situ ... dan di masa2 lain juga!

Petang tadi pula bincang pasal lahirkan anak. Ada yang kena bedah. Ada yang cara semulajadi. Itu bergantung kepada ibu yang nak beranak. Pastu kan, yang paling susah hati masa anak tu nak lahir bukannya mak, tapi si ayah. Selalunya ayah akan tend untuk pengsan . Hmm ... mak kata perempuan dah biasa dengan sakit. Setiap kali mereka datang bulan sebenarnya sakit. Oh . Aku baru tau benda ni. Laki lak .. sakit sikit je mungkin dah cam sakit besar. Tengok isteri sakit pun dia dah rasa sakit dan cemas. Ehe ... lebih-lebih lak aku tanya mak pasal benda2 ni. Sahabat aku yang dah 'naik tangga' tu yang patut lebih tahu ...

still dalam proses mendapatkan visa ....

Comments

Popular posts from this blog

Germany