Err .. tadi aku cam takde semangat lak. Kelas reliability engineering . Pasal kebarangkalian . Aku dengar suara lecturer , tapi tak dapat tumpu. Betul2 rasa malas. Macam dah tak tangkap apa yang dia cakap. TApi aku berdoa masa tu, agar aku tak malas. Mana boleh malas. Kan kita selalu berdoa ' jauhilah kami dari lemah dan malas !' . Alhamdulillah, bila terbaca notes masa tu, dapat tangkap balik apa yang aku tertinggal masa lecturer cakap tadi.

Bila aku teringat ... dulu aku demam masa kelas ni juga. Tapi masa tu topik ringan sket (basic probability/kebarangkalian asas). Aku masa tu memang tak dengar terus. Tertidur sepanjang lecture. Rupanya itu hikmahnya. Kalau aku demam sekarang, mungkin aku tertinggal topik yang berat ni. Alhamdulillah. Allah tu maha pemurah dan penyayang.

Jadi ... setiap apa yang berlaku , baik atau buruk .. adalah yang terbaik untuk kita! 'Dan terhadap nikmat tuhanmu maka kamu sebut2 (dengan bersyukur) (ad-dhuha ayat 11)!

Comments

Popular posts from this blog

Germany