Semalam ada kawan bermalam kat rumah. Lama dia tak datang ke rumah aku ni. Lama gak tak terima tetamu . Kami sembang panjang pagi tadi. Makan breakfast tahap kenyang betul tadi. Aku nak layan tetamu sebaik yang aku boleh buat. Bukankah Islam suruh kita layan tetamu. Nabi ada kata ' sapa2 yang beriman kpd Allah dan hari akhirat maka muliakanlah tetamu dia (tak ingat sama ada bukhari atau muslim - kalau ada sapa2 yg nak betulkan , kasi tau aku yek! ) '.

Aku tak tau la. Aku tak berapa tahu camner nak betul2 layan tetamu. Aku still rasa tak dapat beri layanan terbaik kat tetamu. Tapi kita tetap kena layan tetamu . Islam ni cantik. Kalau tuan rumah tak dapat terima tetamu, maka tetamu tu kena la balik ( kalau beri salam 3 kali , tuan rumah tak jawab, maka kita kena balik ). Tapi bila tuan rumah terima kedatangan tetamu maknanya dia bersedia untuk layan tetamunya. kan cantik camtu? tetamu tak menyusahkan tuan rumah dan tuan rumah tak menyusahkan tetamu :).

Hari ni ada kelas diskusi ngan member2 lain. Nak bincang apa yek? Bincang hadith pasal syubhat kot. Ehe .... aku kena buat pre reading la sket ni.

OK. Jangan patah semangat. BErusahalah! .... dan istiqamah

Comments

Popular posts from this blog

Germany