Selama ini adakah aku benar-benar serius terhadap kerja di jalan ini?

Adakah aku berusaha bersungguh-sungguh atau bekerja apabila hanya ada masa lapang?

Adakah aku mula seronok dengan keselesaan yang telah aku rasai sekarang?

Atau aku mula 'bersungguh' dalam pekerjaan makan gajiku sehinggakan tidak banyak tenaga boleh digunakan untuk kerja di jalan ilahi ini?

Atau adakah aku nak tunggu islam itu menang dan menguasai, baru kita akan memunculkan diri kita dan menyertai?

Kalau beginilah aku, kemenangan barangkali akan diberi kepada 'orang lain'. Musuh umat ini sangat sotisfikated dan canggih. Mereka memasuki minda kita dan anak-anak kita sehinggakan kita merasa 'ok' dengan mereka. Mereka merosakkan umat ini sehinggakan umat ini jadi sangat lemah dan malas untuk berusaha. Mereka menyempitkan pemikiran umat ini sehinggakan saudara umat sendiri yang sedang dimamah dan dibunuh tidak dipedulikan.

Apa-apa pun, Allah akan membalas mereka yang ikhlas dan bersungguh-sungguh.

Moga kita sebahagian dari golongan ini. Amiin.

Comments

Popular posts from this blog

Germany