Dalam kehidupan kita sehari-hari kita belajar.

DAripada pengalaman, dan juga daripada guru-guru lain di sekitar kita.

Aku sedang belajar untuk menerima orang lain seadanya. Antara kelemahan aku ialah, kadangkala aku memandang seseorang dengan satu pandangan sahaja, tidak melihat dari sudut lain sehinggakan tidak nampak bahawa orang itu amat baik dan berpotensi.

Suatu ketika dahulu ketika si MZ datang ke sini, aku tidak berapa baik dengan dia, disebabkan oleh salah faham aku dan dia. Tapi kini, aku rasakan kalau dia ada, aku dan YH akan utilise dia sebaik-baiknya.

Begitu juga pada masa student dahulu, aku teringat ... masa itu aku dah tak ada harapan dengan MZ (ni yang lain), tapi alhamdulillah, Dia menjadi hebat, malah lebih hebat daripadaku dalam kerja di jalan ini.

Semoga aku belajar sebaik-baiknya untuk menjadi orang yang memahami orang lain, dalam usaha di jalan yang mulia ini.

Comments

Popular posts from this blog

Germany