Ni entri sebelum tido.Esok nak jumpa kawan2 lagi.EHe ... aku asyik mengembara dua tiga hari ni.Ada hikmahnya.Ada something besar di sebalik skrip cuti ini.Dia lebih mengetahui.

Aku memerhatikan dunia.Ehe ... nak capai apa yang diimpikan nampaknya makan masa amat banyak.Keje pun banyak.Tenaga pun akan diguna banyak.

Kita nak ubah dunia ... bukan nak biarkan diri kita diubah oleh dunia. Bersemangatlah.Isi masa kita dengan ilmu.Isi masa kita dengan connection dengan tuhan kita.Isi masa kita dengan benda2 yang akan datangkan hasil.Nullify atau eliminate amalan yang tak membawa kepada amal atau pahala... ehe.Dalam erti kata lain : Zero Idle Time!

islam cara hidup yang dinamik.islam .. dengan huruf i yang kecik,bukan capital letter,sebab ia kata kerja!Ia menjadikan kita nak buat sesuatu yang membina setiap masa.Ia tak suka kepada malas.Ia tak suka kepada bosan.Ia tak suka kepada kekosongan hati.Orang islam adalah manusia yang paling cemerlang.Kasihan ... inilah yang telah hilang dalam jiwa manusia.Amat beruntung orang yang telah menemuinya dan kembali menjaganya...

Oleh itu ... biarpun jauh jalan kita, kita tetap akan melangkah juga ... sehingga ke akhir nyawa!

Comments

Popular posts from this blog

Germany