Hari ni aku dapat memblog lagi.Alhamdulillah.Bila baca blog teman-teman,wah ... mereka still bersemangat dan bekerja di masa cuti ini.

Aku?

Aku melihat masyarakat.Melihat saudara-mara.Melihat realiti.
Sakit.Realiti memaksa manusia mencari ketenangan dengan cara yang tak sepatutnya dia guna.Ketenangan dicari dalam VCD,dalam percintaan dengan awek,dalam berdua-duaan,dalam chatting,dalam wayang di pawagam dan VCD(dan DVD),dalam radio....

Di sini aku lihat kotak Tv memainkan peranan penting ... untuk mengajak kita bercinta. Cerita hindustan, korea, jepun, china dan melayu ... semua menjurus ke situ. Entahlah ... patutla aku lihat ramai orang muda seronok bercinta. Berpegang rapat. Naik motor sama2.

Kita? ... adakah kita nak ikut orang ... atau ikut islam?

Comments

Popular posts from this blog

Germany