Semalam dan sebelum semalam, aku bertemu dua keping lagi serpihan diriku. Sedikit demi sedikit aku rasa tenang kembali. Sebelum semalam aku berjalan menziarahi seorang rakan. Aku pergi bersama tiga orang kawan. Kami menaiki kereta menuju ke sana. Aku berpeluh-peluh berlari dari stesen kereta api menuju ke kereta mereka, ketika mereka mengambilku. Perjalanan dalam kereta seperti perjalanan yang pernah dirasakan sebelum ini. Teringat ketika aku bersama kawan di Princes Highway. Suasana malam disinari lampu jalan.

Semalam pula seorang genin/junior ditelefon olehku. Aku mendengar cerita darinya ... masalah yang diluahkan olehnya. Terasa sama suatu ketika dahulu, ketika dia bercerita di saat itu.

Segala puji bagiNya. Dia masih menunjukkan jalan.

Kasihan bagi mereka yang sudah tersesat, setelah diberi petunjuk di sepanjang jalan!

Comments

Popular posts from this blog

Germany