Bila tiba di sini, senior2 berebut2 untuk menjemput aku. Macam masa student dulu pula.

Pastu, kat sini bekerja ibarat belajar. Kat sinilah pengetahuan kejuruteraan sebenar diperolehi. Di sini ada switchgear, relay dan CB zaman 70 an hingga yang paling baru. Malah ada sistem baru yang mengawal network elektrik kat sini. Barangkali yang paling kompleks di Malaysia. Aku ditugaskan di bawah jagaan bos yang berasal dari UK. Dia pun ramah, macam lecturer aku dulu. Sesekali berbual dengannya, rasa macam di Monash dulu...

Di sini ada sesi diskusi. Macam masa di Clayton dulu. Jurutera2 muda berkumpul kat satu rumah, berdiskusi dan membaca quran beramai2. Ehe, kenangan masa student macam dihidupkan kembali. Jurutera2 muda ini sangat berpotensi. Barangkali approach aku lain sedikit, tapi insyaAllah, barangkali mereka pun akan jadi sebagaimana yang pernah aku buat di Clayton dulu. Amiin.

Banyak lagi benda yang rasanya mengingatkan aku kepada aku yang dahulu. Tanah bintulu amat subur. Siapa tahu, barangkali segala yang besar bermula di sini?

Comments

Popular posts from this blog

Germany