Pengalaman luarbiasa Ramadhan 1434

Dah lama tak menulis blog ini. Aku menulis coretan ini di kampung halaman. 29 Ramadhan sudah tiba. Berakhirlah bulan yang dirindui dan penuh rahmah wal magfirah ini.

Ramadhan tahun ini merupakan anugerah yang luarbiasa dariNya. Banyak perkara-perkara baik berlaku padaku dan keluargaku dari segi amalan.

Pada tahun ini, aku dapat beriktikaf fardi di masjid hidayah dan di masjid kemensah. Ini adalah iktikaf  pertama kali semenjak aku pindah ke KL ini. Sebelum ini, aku selalu dapat beriktikaf bersama hosmet di Bintulu.

Tambahan lagi, aku diberi peluang dan kekuatan untuk bersolat tasbih bersama imam tempatan. Solat yang amat menguji ketahanan sendi (15 + 10 +10 + 10 + 10 + 10 + 10 tasbih per rakaat, 4 rakaat yang menjadikan jumlahnya 300 tasbih!). Kali terakhir aku ikut rasanya masa di sekolah >_<

Tahun ini, anak-anakku yang 6 dan 3 tahun menyertai solat isyak berjemaah serta tarawih di masjid. Ini adalah pertama kali semua anak-anak turut serta di masjid di bulan ramadhan.

Yang paling ultimate, aku berjaya khatam 30 juzuk alQuran Sebelum akhir Ramadhan yang merupakan pertama kali dalam hidup! Pengalaman ini sungguh Awesome dan mengujakan!

Syukur kepada Allah atas anugerah ini... moga diberi kekuatan untuk terus beramal

Comments

Popular posts from this blog

Germany