Aku teringat kata-kata brofaiz kepadaku suatu hari dalam minggu ini :

"...sejak balik Malaysia ni, kita dah kehilangan kekuatan kita, dalam erti kata lain .. we lose our EDGE!.." (lebih kurang begitulah).

Benar juga, sekurang-kurangnya bagiku di sini. Aku dah tak serancak dahulu blogging dan juga melukis. Hm hm hm ...

Siapakah yang bersalah? Malaysia? atau aku sendiri?

Entahlah. Walaupun begitu ...

...aku rasa walaupun kelihatan lemah dari sudut itu, aku dapat kekuatan dari sudut lain. Aku mendapat pengalaman baru dalam berurusan dengan orang di sini. Aku mendapat pengalaman dalam mencari manusia dan belajar apa yang aku belum pelajari di sini.

... malah barangkali adik-adik aku terkejut juga dengan apa yang aku buat setiap kali pulang dari kerja.

Comments

Popular posts from this blog

Germany