Minggu lepas, tak silap aku hari selasa malam rabu.6 September 2005.Aku masa tu tengah makan dengan seorang trainer/engineer.Ketika itu, di bintulu satu benda yang dahsyat sedang berlaku.

Kira-kira waktu maghrib-isyak.Tuan rumah datang ke rumah.Dia memanggil hosmet di tingkat bawah.Tuan rumah marah kat dia.Dikatakan dia akan halau sesiapa yang ada di dalam rumah itu.Dia kata dia akan bawa kuncunya ke situ untuk menghalau sesiapa di dalam rumah itu.Dia marah sebab kami lewat bayar sewa.

HMS yang pakar laser tidak melaser pada hari itu.

Hosmet aku tu memberitahu kepada AMR yang berada di atas.AMR marah.HMS?

11 malam.HMS pun memanggil beberapa kuncunya,just in case jika ada apa2 yang akan berlaku.Tuan rumah datang (aku rasa ada beberapa orang,termasuk anjing).AMR cuba berunding dengan tuan rumah.Tuan rumah mengungkit2 perkara kecil seperti dia pernah memotong rumput.AMR marah.HMS dan kuncunya?

Setelah berdebat berkali2,akhirnya dibuat keputusan untuk keluar dari rumah ini hujung bulan ini.Maka,aku dan HT pun mendapat mesej dari AMR berkenaan perpindahan yang tak dapat dielakkan.

Begitulah adanya kisah minggu lepas di bintulu.Aku ketika itu masih berkursus.

Comments

Popular posts from this blog

Germany